Χειριστής Μηχανής Κινηματογράφου

Στην πόλη των Χανίων το επάγγελμα του χειριστή της μηχανής κινηματογράφου μετρά περίπου ένα αιώνα ζωής και έχει μια ιδιαίτερη θέση. Το κέντρο της πόλης των Χανίων είχε μακρά παράδοση κινηματογραφικών αιθουσών και το κοινό ανέκαθεν συνέρρεε κατά εκατοντάδες. Σε εποχές που άλλες πόλεις δεν είχαν ούτε μια αίθουσα, τα Χανιά μετρούσαν έξι θερινούς και…Διαβάστε περισσότερα

Δείτε το βίντεο παρακάτω

Περιγραφή

Στην πόλη των Χανίων το επάγγελμα του χειριστή της μηχανής κινηματογράφου μετρά περίπου ένα αιώνα ζωής και έχει μια ιδιαίτερη θέση. Το κέντρο της πόλης των Χανίων είχε μακρά παράδοση κινηματογραφικών αιθουσών και το κοινό ανέκαθεν συνέρρεε κατά εκατοντάδες. Σε εποχές που άλλες πόλεις δεν είχαν ούτε μια αίθουσα, τα Χανιά μετρούσαν έξι θερινούς και επτά χειμερινούς κινηματογράφους.

Εκτός από τον Δημοτικό Κινηματογράφο Κήπος, που είναι ο παλιότερος θερινός κινηματογράφος της πόλης –και ανάμεσα στους παλαιότερους κινηματογράφους παγκοσμίως, υπήρχαν και άλλοι πέντε θερινοί κινηματογράφοι που λειτουργούσαν επί πολλά συνεχή έτη: το Αττικόν, τα Ολύμπια, το Ρεξ, η Ρεγγίνα και ο Ορφέας. Επίσης λειτουργούσαν επτά χειμερινοί: τα Ολύμπια, ο Απόλλων, η Ρεγγίνα, το Αστέρι, το Πάνθεον, το Ελληνίς και το Αττικόν.

Ο μαθητευόμενος χειριστής κινηματογραφικής μηχανής έπρεπε να θητεύσει ως βοηθός μέσα σε καμπίνα κινηματογράφου, περί τα τρία έτη.

Οι ταινίες ερχόταν από τα γραφεία διανομής, συσκευασμένες μέσα σε μεταλλικά κουτιά και μοιραζόταν στους κινηματογράφους. Τα κινηματογραφικά φιλμ ήταν πολύ βαριά και πολύ εύφλεκτα. Μία δίωρη ταινία ζύγιζε περί τα τριάντα κιλά. Ο χειριστής κινηματογραφικής μηχανής τοποθετούσε την ταινία σε μπομπίνες και στη συνέχεια οι μπομπίνες τοποθετούνταν στην κινηματογραφική μηχανή για να γίνει η προβολή. Στο τέλος, μετά την προβολή, οι ταινίες τοποθετούνταν πάλι στα μεταλλικά κουτιά και επιστρεφόταν στα γραφεία.

Μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του ̓50, απαιτούντο δύο χειριστές για την προβολή μίας ταινίας. Στις ξενόγλωσσες ταινίες όπου απαιτούντο ελληνικοί υπότιτλοι η προβολή τους γινόταν χωριστά και χειροκίνητα. Αργότερα οι υπότιτλοι ενσωματώθηκαν πάνω στο φιλμ.

Σήμερα η ψηφιακή τεχνολογία έχει υποκαταστήσει τα φιλμ και όλη αυτή η επίπονη εργασία ανήκει στο παρελθόν.

Δείτε το βίντεο

Δείτε το βίντεο

Φωτογραφικό υλικό

Ακολουθεί σειρά από φωτογραφίες για το συγκεκριμένο επάγγελμα, που ανοίγουν σε γκάλερι με περιγραφές

10 φωτογραφίες

Περισσότερα επαγγέλματα

  • Αγγειοπλάστης
    Αγγειοπλάστης

    Πιθανολογείται πως η επινόηση της στερεοποίησης της λάσπης με τη φωτιά, τοποθετείται γύρω στο 7.000 π.Χ. Για την κατασκευή των αγγείων απαιτείται ο τροχός, το σφουγγάρι, το χτένι και το καμίνι. Ο αγγειοπλάστης αρχικά επέλεγε και επεξεργαζόταν το χώμα, ετοίμαζε τον πηλό, ακολούθως δημιουργούσε τα αγγεία, τα στέγνωνε στον ήλιο και τα έψηνε. Το σχήμα…Διαβάστε περισσότερα

  • Αμαξάς (αρχείο οικ. Καλλιοντζή)
    Αμαξάς

    Η εφεύρεση της άμαξας συμπίπτει με την επινόηση του τροχού, τον οποίο εφηύραν οι Αιγύπτιοι. Παλαιότερα πριν την έλευση του αυτοκινήτου, οι μεταφορές των ανθρώπων, γινόταν με ζώα, με άμαξες και με σούστες. Οι μεταφορές των προϊόντων, συνήθως μέσα σε βαρέλια και τσουβάλια και των οικοδομικών υλικών, όπως πέτρες, ξυλεία, σίδερα και κεραμίδια, γινόταν με…Διαβάστε περισσότερα

  • Βαρελάς
    Βαρελάς

    Γνωρίζουμε ότι στην αρχαιότητα τα προϊόντα, ο καρπός, το λάδι και το κρασί αποθηκεύονταν μέσα σε πιθάρια. Όταν άρχισαν να κατασκευάζονται ξύλινα βαρέλια από τον βαρελά, το κρασί αποθηκευόταν σε αυτά. Στα Χανιά, η κατασκευή και η πώληση των βαρελιών γινόταν στο σημερινό παλιό λιμάνι, σημείο που πραγματοποιούνταν και οι θαλάσσιες εμπορικές συναλλαγές. Ήδη από…Διαβάστε περισσότερα

Εικονίδιο σχολιασμού Σε περίπτωση που έχετε κάποιο σχόλιο για το περιεχόμενο της σελίδας ή θέλετε να προσθέσετε σε αυτό, επισκεφθείτε τη φόρμα σχολιασμού περιεχομένου.
Back to top